Friday, November 23, 2012

Rambut GUgur??? TIP mudah & MURAH menjaga rambut~

Selalu bile dah jadi ibu ni,kite selalu alami masalh keguguran rambut kan? So kat sini sy nak share tips2 mudah dan MURAH menjaga rambut, sy dpt ilmu ni pn dari majalah rapi, so share ngn kawan2 semua k~~

Jom tinjau2 tips mudah dan MURAH menjaga rambut~~

1. AMALKAN GAYA HIDUP SIHAT.
kepada perokok, hentikanlah tabiat tersebut kerana ia blh menyebabkan kulit menjadi kering. kulit yg kering jika tidak dirawat blh menyumbang kpd keguguran rambut. Bahan kimia yg terkandung dlm rokok juga menyumbang kepada kerosakan dan keguran rambut. so, kpd perokok2 leh ambil viatmin c dan vitamin e kami, menolng dalam mengekalkan kelembapan kulit. :-) dan zink complex kami tuk menghalang rambut gugur.



2. LAKUKAN OLAH RAGA
Olahraga juga berkait rapat dengan kecantikan rambut. Amalkan olahraga secara teratur, makan makanan dengan gizi yang seimbang dan gunakan teknik istirehat utk meredakan stres. Cara ini dapat memelihara kesihatan badan dan minda yang juga menyumbng kepada kesihatan rambut. kalu saya saya teln b complex utk antistress... :-) b complex kami shaklee


3. GUNAKAN PENGERING RAMBUT DENGAN PELARAS YANG SEDERHANA
Udara panas dari alat penegring rambut boleh menyebabkan rambut menjadi kering dan rosak. jika anda ingin menggunkan alat penering rambut.pastikan set ke tahap yg sederhana dan elakkan drpd menghalakn penering rambut tersebut terus menerus ke satu tempat. Sblm menggunkan pengering rambut, gosokkan rambut yang basah dgn tuala terlebih dahulu.

4. TIDUR DENGAN NYENYAK SETIAP MALAM
tidur yg nyenyak dan cukup akan melancrkan peredaran darah dan merehatkan minda. Ia mampu mengelakkan rambut anda menjadi kusam

5. AWASI PRODUK RAMBUT
jika anda menggunkan produk utk penataan rambut, pastikan ia tidak mengandungi alkohol yang tinngi. juga elakkan daripada menyapu bahan tersebut terus ke kulit kepala kerana ini akan menyebbkan pori2 kulit kepala tertutp yg blh mengakibatkan rambut rosak.

6. ELAKKAN KLORIL, PAKAI PELINDUNG KEPALA
sekiranya nk berenang di kolam renang, pastikan basah rambut dahulu dgn air biasa dan juga pakai pelindung kepala. lps keluar, terus basuh rambut anda dgn air biasa. ini air di kolam mandi punyai kandungan klorin yg tinggi dan ianya tidak bagus utk rambut anda.

7. GUNAKAN SIKAT RAMBUT YANG BERSIH
seeloknya bersihkan sikat anda dgn gunkan sabun atau syampu secara teratur.jika blh gunkan sikat yg diperbuat dr kayu krn sikat ini blh mengelakkan rambut dr mudah putus.

8. ELAK IKAT RAMBUT BASAH
bg yg mempunyai rambut pnjng,elkkan daripada sikat rambut ketika ia basah. uraikan dulu hujung rambut, dan kemudian barulah bahagian atas...jangan sesekali uraikan rambut yg kusut dr atas ke bwh krn ia akn menyebabkan rambut byk terputus.

So,kepada anda2 diluar snayang konsultasi percuma dengan saya, boleh:

1. Pm me: Ime Ma'arof

2. Like Fanpage: Cantik Dan Sihat Center

3. sms/whatsapp: 019-349 7802

4. COD: area semenyih-kajang-bangi-putrajaya-cyberjaya-serdang-

5. konsultasi percuma, ingin menjana pendapatan dengan kami...boleh hubungi sya :-) 
 


No comments:

Post a Comment