Friday, October 12, 2012

Kombinasi supplement set berpantang/bersalin/pembedahan atau rambut gugur~~

Hari ni sy nak kongsi pengamal2 ibu2 yang berpantang yang menggunakan set pantang kami.Bagi ibu2 yang hamil pasti sedang mencari set bersalin yang sesuai, terutamanya ibu yang ingin menyusukan bayi sepenuhnnya. Antara kriteria yang biasanya menjadipiliahn ibu set bersalin yang murah, mudah dan tidak memberi kesan kepada bayi yang menyusu.

Selalunya pilihan yang akan dibuat mestilah dari pilihan herba2 tradisional. soalan yang selalu bermain di pikiran kaum2 ibu yang bakal bersalin, mana lagi bagus, jamu atau vitamin?

Sebagai renungan bersama:

Soalan: Mana lebih baik; Jamu atau Vitamin?

Jawapan saya:

1. Vitamin lebih baik kerana ia lebih ringkas…dan badan kita hanya kenal nutrien yang ringkas cthnya berbanding buah limau dan vitamin C, vitamin c lebih dikenali oleh sistem badan. Jamu adalah kompleks dan memerlukan masa utk penguraian maka khasiatnya agak lambat diserap…lagi satu mungkin ada bhn lain yang ditambah yang tidak diketahui..
2. Kita mencari makanan kepada sel. Sel hanya menyerap vitamin. Dalam jamu ada kandungan vitamin tetapi sel perlu bekerja keras untuk merungkai vitamin yang terdapat dalam jamu. Berbanding jika hanya makan vitamin semata-mata….maka sel mudah menyerap dan menjimatkan masa.

Kini ada pilihan yang lebih mudah untuk ibu2 terutama yang mementingkan kesihatan dalaman, berpantang sendiri serta menyusukan anak.

Set yang disarankan atau set confinement kami, kini bukan sahaja set bersalin, malah mempunyai banyak kegunaan:-
. Berpantang
. Selepas Pembedahan (apa jua pembedahan)
. Rambut Gugur

 Set ini terdiri dari 4 jenis vitamin dan mineral:
- VITA-LEA (mengandungi 12 vitamin & 7 jenis mineral yang diperlukan oleh tubuh seimbang. perlu kerana ianya mempunyai iron formula yg sgt dperlukan oleh tubuh, terutamanya bg ibu yang banyak kehilangan darah selepas bersalin)
- B COMPLEX (rumusan vit B1, B2, B3, B6, B12, asid folik dan Biotin. penting utk elakkan kemurungan – meroyan, sbg penenang (anti-stres) dan penstabil hormon)

- VITA C (penting utk pembentukan kolagen, mempercepatkn penyembuhan luka dan memperbaiki tisu sel yg rosak akibat bersalin)

- ZINC COMPLEX (membantu mpercepatkan baik pulih luka, terutamanya luka di dalam – utk rahim)

 mari kite tengok apa kata pengamal2 set berpantang kami:





Ibu lepas bersalin bukan saja memerlukan khasiat vitamin dan mineral secukupnya, malah air yang mencukupi untuk menjalankan sistem tubuh yang unggul. Set Confinement membantu ibu relaks, membekalkan keperluan vitamin dan mineral asas, mempercepatkan penyembuhan luka dan pastinya tidak memudaratkan bayi yang menyusukan.

Pengamal Set Confinement/ Berpantang/ Bersalin ini juga boleh mengambil supplemen di bawah sebagai add-on untuk persediaan penyusuan bayi:
-Energizing Soy Protein
-Lecithin
-omega guard
-Alfalfa
-ostematrix

So, kepada bakal-bakal ibu di luar sana, daptkan segera set berpantang dari sya dengan konsultasi percuma.
Hubungi sya di:

FB saya: Ime Ma'arof

Email me: ime_comgroupprima@yahoo.com

like fanpage saya: Cantik Dan Sihat Center

whatsapp/sms : 019-349 7802

COD: kajang-putrajaya-serdang-bangi-cyberjaya-banting






No comments:

Post a Comment